HOME ADAUGA ANUNTURI IMOBILIARE DIRECTOR FIRME UTILE CONTACT
Imobiliare
Cautare imobiliare
Localitatea
Zona
Tip spatiu
Oferit spre
   
Cuvant
Utile imobiliare
Catalog de firme
Cautare firme
Localitate
Domeniu de activitate  
Cuvant
 
Curs valutar BNR
DETALIIANUNT Vand casa noua masiva cu 7 camere parter cu mansarda
Numar de vizualizari: 1612 (din 01.06.2014)
 LOCALIZARE
 Judetul  Arad
 Localitatea  Arad, Variasu Mare
 Cartier  Micalaca
 Adresa  str. principala. nr. 137
 Etaj  1 din 1 etaje
 DETALII SPATIU
 Nr. camere  7
 Confort  1
 Tip  decomandat
 Categoria  Casa
 Oferit spre  Vanzare
 Suprafata  260 mp
 Materialul constructiei  Caramida
 Pretul  62000 EUR (negociabil)
 Detalii
- Vand Casa noua cu 7 camere masiva parter cu mansarda, parter 3 camere cu bucatarie, baie, coridor mare, casa scari si 2 terase si debara.
- Mansarda: casa scari, 2 terase, 4 camere, baie si holu mare.
- Anexele: Spatiu pentru cazan de incalzire, cu camara pentru lemne. (casa de cazan)
- Incalzire centrala, cu lemne, Curent, Cablu TV, Internet etc. apa potabila propriu de la fantana furata sanatoasa testat la labor, si pister pentru apa menajere.
- Casa 129 MP + Masarda 129 MP - Curte fata, Curte Spate, Curte separata pentru animale.
- Teren Intravilan 1600 MP. - gradina.

- Loc: Variasu Mare. Nr. 137. "14 km de la Arad"

PRET : 62000 EURO / NEGOCIABIL !!!

Telefon: 0740649148

Telefon: 0748497138
 FACILITATI
 Apa curenta
 Canalizare
 Curent 220 V
 Curent 380 V
 Gaz
 Termopane
 Telefon
 CATV
 
 TEREN
 Suprafata: 1600 mp
 Amplasare: intravilan
 Front stradal: 15
 Acces auto
 DEPENDINTE
 Bucatarii: 1
 Bai: 2
 Balcoane: 4
 
 ANEXE
 Garaj :1
 Acoperis
 Mansarda
 Terasa
 Curte proprie 1600 mp
 
 
 
Vand casa noua masiva cu 7 camere parter cu mansarda
Vand casa noua masiva cu 7 camere parter cu mansarda
Vand casa noua masiva cu 7 camere parter cu mansarda
Vand casa noua masiva cu 7 camere parter cu mansarda
Vand casa noua masiva cu 7 camere parter cu mansarda
 
 DATE DE CONTACT
 
Telefon: 0748497138
 
 
 
Notarii raporteaza ieftiniri-record, dar pe grila apar scumpiri
Evaluatorii care fac grila notarilor incearca, prin cresteri de preturi, sa repare “greseala” din anii trecuti cand au redus exagerat valorile locuintelor.

Informatiile culese de la notari si prelucrate de Institutul National de Statistica arata ca preturile apartamentelor vandute in Bucuresti au scazut cu aproape 20%, in primele noua luni din 2011.

Tot despre ieftiniri a fost vorba si in 2010. Cu toate acestea, grila utilizata de notari in 2012 contine preturi in urcare.

Dupa ce, la inceputul crizei, preturile din grila utilizata de notari au ramas inghetate la valorile mari din perioada de boom imobiliar, in ultimii doi ani tranzactiile au fost impozitate la preturi foarte reduse.

Asta pentru ca valorile din grila notarilor au scazut cu 30-40% in 2010 si cu 40-50% in 2011, ajungand cu mult sub preturile de tranzactionare. Din declaratiile de la notari nu reiese foarte clar motivul pentru care valorile din ghid s-au situat cu mult sub preturile generale de tranzactionare, dupa ce in urma cu patru ani valorile de impozitare erau mult mai mari.

Astfel ca e greu de inteles daca acest ghid de preturi este o evaluare, asa cum se pretinde, sau doar o simpla strategie de colectare a impozitelor. Parerile sunt impartite in acest caz.

„In 2010 si 2011, preturile din ghidul orientativ au scazut probabil pentru a cuprinde si sumele mai mici, pentru ca preturile au scazut mult si atipic in 2009. Oricum, aceste preturi nu trebuie confundate cu preturile de tranzactionare, caci ghidul nu e un catalog de preturi de tranzactionare”, a declarat Miruna Popescu, purtator de cuvant al Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania (UNNPR).

Pe de alta parte, cele doua firme de evaluare (Euro Expert si Expert Valuation) care au facut ghidul vorbesc de preturi evaluate, si nu de strategii de colectare a impozitelor. „Ghidul este bazat pe analiza tranzactiilor efectuate in anii anteriori si pe anticiparea evolutiei viitoare”, se indica in ghidul celor doua firme de evaluare.

Asta chiar daca se recunoaste din start ca, fata de o adevarata evaluare, „abaterile pot fi semnificative”. Unul dintre motivele abaterilor este acela ca o evaluare presupune si „identificarea proprietatii imobiliare si efectuarea inspectiei tehnice a acesteia”, mai spun cele doua firme.

Or, chiar daca in grila apartamentele sunt impartite pe an de constructie, etaj sau numar de camere, se opereaza cu zone foarte largi, cu alte cuvinte, cu aproximari. Ar fi si greu altfel, in cazul unui ghid general.

O nelamurire ramane totusi. De ce in ultimii doi ani preturile orientative au scazut foarte mult, cu mult sub preturile de tranzactionare, iar pentru 2012 preturile cresc din nou? Asta in conditiile in care piata e in continua scadere.

Cea mai plauzibil explicatie pare aceea ca firmele de evaluare care au creat ghidul incearca sa repare greselile din ultimii doi ani, cand au plasat preturile din grila mult prea jos fata de realitatea imobiliara. In plus, acest fapt e posibil sa fi condus la o valoare mai redusa a colectarii din impozitele pe tranzactiile imobiliare.

Preturi din grila

Ghidul valorilor orientative ale proprietatilor imobiliare pentru 2012 clasifica apartamentele din Bucuresti in 59 de zone, dupa etaj (parter, intermediar, ultimul etaj), gradul de confort, precum si anul constructiei.

Zonele au, la randul lor, mai multe sub-categorii, pe confort I sporit, confort I, confort II si confort III. Pentru simplificare, vom lua in calcul apartamentele de doua camere de confort I sporit, la etaje intermediare, construite in perioada 1978-1990.

Dupa cum se poate usor observa din tabel, preturile din grila sunt deseori cu 20-30% sub preturile cerute si deci si sub preturile de tranzactionare, avand in vedere ca, in general, preturile de tranzactionare difera de cele de strigare cu cel mult 15%.

Pe de alta parte, in aceeasi categorie de pret sunt puse zone destul de diferite calitativ. Ramane totusi faptul ca, fata de 2011, preturile orientative asupra carora se aplica impozitele au crescut. Preturile din tabel sunt luate in calcul doar daca pretul declarat de vanzare este sub cel din tabel.

Preturile declarate la notari

Prelucrarea datelor de la Institutul National de Statistica se face pe baza tranzactiilor comunicate de birourile notariale, conform declaratiilor facute de proprietari.

Ceea ce gasim insa la Statistica sunt doar evolutiile preturilor declarate de vanzare si cu preturile efective.

Ultima informatie in acest sens a aratat ca apartamentele bucurestene s-au vandut cu 22,68% mai ieftin, in medie, in trimestrul trei din 2011, fata de perioada similara din 2010.

Interesant este faptul ca, desi preturile de vanzare declarate la notari au scazut in 2010 cu 11-15%, valorile din grila notarilor au scazut cu 30-40%, atingand valori departe de realitatea tranzactiilor.

Mai jos este evolutia la 12 luni in ultimele trimestre, conform datelor culese de la notariate si prelucrate de Institutul National de Statistica.

Ce spun notarii

Notarii publici sustin, intr-un raspuns remis revistei „Finantistii”, ca nu pot influenta concluziile acestor lucrari de evaluare, dupa cum si autorii Ghidului subliniaza ca acesta nu se poate folosi ca referinta in rapoartele de evaluare sau ca justificare a pretului unor tranzactii imobiliare.

„Din experienta anilor anteriori, cand evolutia atipica a pietei imobiliare a determinat corectii pozitive sau negative ale acestor valori in timpul anului, este posibil ca si in anul 2012 sa intervina astfel de actualizari, in conformitate cu prevederile Codului Fiscal”, precizeaza UNNPR.

Acelasi organism mai precizeaza ca lipsa unor informatii privind valorile reale de tranzactionare pe piata imobiliara face ca acest Ghid sa fie utilizat tot mai mult de instantele de judecata, organele fiscale, organele de cercetare penala, CEDO, cat si in materia exproprierilor, lucru care ii confera o amploare mai mare decat cea prevazuta de Codul Fiscal.

In Codul Fiscal si in Legea de organizare a notarilor se spune ca Ghidul de orientare imobiliara se face de catre evaluatori. De ce nu publica UNNPR, daca tot au notarii la dispozitie informatiile despre tranzactii, astfel de date, asa cum se intampla in alte tari?

“Noi nu suntem experti in a stabili preturile. Nu putem inlocui expertiza prevazuta in textul de lege cu niste date statistice adunate brut de noi”, a declarat notarul Monica Tania Pop.

Problema poate fi aceea ca statisticile adunate brut de la notari nu reflecta chiar pretul real de tranzactionare. “Unii au invatat sa se adapteze si daca pretul de tranzactionare e mai mare decat cel din grila ei vin si declara pretul din grila, iar noi nu ne permitem sa spunem ca nu-i asa, ca nu avem dovezi”, adauga Tania Pop.

“Aceste expertize pe baza carora se construiesc grilele sunt mult mai veridice decat statisticile construite pe baza unor declaratii facute de cumparatori la notari. Expertizele par a fi cele mai obiective din tot ceea ce se poate face, in opinia mea.” Monica Tania Pop, notar

Evaluarile orientative deorienteaza pana si specialistii

Cele doua firme care fac de ani buni Ghidul dupa care se impoziteaza tranzactiile imobiliare sunt SC Euro Expert SRL si SC Expert Valuation SRL. Acestea sustin ca la stabilirea valorilor orientative au fost avute in vedere principiile “anticiparii” si “substitutiei”, asa cum sunt ele prezentate in Standardele Internationale de Evaluare si in literatura de specialitate.

Pe de alta parte, grila se bazeaza pe „analiza tranzactiilor efectuate in anii anteriori si pe anticiparea evolutiei viitoare”.

Avand in vedere evolutiile din anii trecuti, cele doua firme nu par a fi tinut cont de amploarea acestora. Intotdeauna preturile din aceste ghiduri orientative au fost sau mult mai mari decat preturile de tranzactionare sau mult mai mici sau au fost modificate cu ani de intarzieri.

„Preturile si grilele notarilor sunt anacronice, iar evaluarea care sta la baza acestora nu respecta standardele profesionale de evaluare”, a declarat recent Adrian Crivii, directorul firmei de evaluare Darian DRS.

Sursa: Finantistii
Prima Casa ca brand umbrela
Oportunitatea de promovare este folosită doar de bănci. Dezvoltatorii, retailerii şi furnizorii de servicii o ratează.

„Prima Casă” a devenit practic un brand sub umbrela căruia se pot promova nu numai băncile înscrise în program, dar şi dezvoltatori, retaileri sau prestatori de servicii.

Aceştia comunică făcând dese referiri la acest brand pentru a sugera anumite avantaje pentru client. Totuşi, foarte puţini reuşesc să-şi diferenţieze comunicarea prin asocierile create de acest brand.

A vantajele asociate brandului „Prima Casă” constau în dobânzi mai mici decât me­dia, un avans foarte mic din preţul locuinţei, impozita­re şi taxe no­tariale reduse, precum şi di­verse fa­cilităţi la partenerii băn­cilor înscri­se în program sau ai dezvoltatorilor.

Pe de altă parte, pro­gramul şi oferte­le sale sunt in­tens mediatizate, iar in­for­maţiile a­fe­rente prezintă in­teres pentru un public foarte larg.

Con­form unui studiu recent al BCR, a­proape ju­mătate din români (45,54%) intenţio­nează să-şi cumpere locuinţă cu 5-10% avans, prin inter­me­diul programului.

În acest context, aso­cie­rea cu brandul „Prima Ca­să” repre­zin­tă o oportunitate de promovare pentru bănci, dezvoltatori, dar şi no­tari, re­taileri de mobi­lier sau e­lec­trocasnice, furnizori de materiale de construcţii sau finisaje interioare etc.

Atâta vreme cât condiţiile de fi­nanţare sunt relativ asemănătoa­re, diferenţa o pot face facilităţile oferi­te de către cei implicaţi.

Însă, cu câteva excepţii, cum ar fi bănci­le, comunicarea acestora pare zgomot de fond, întrucât foarte puţini îşi pun în va­loare un element de diferenţiere sau un avantaj competitiv.

Costul aferent este într-adevăr cel mai important criteriu pentru achi­zi­ţia unui imobil prin Progra­mul „Pri­ma Casă”.

Este ştiut că ma­jori­ta­tea locuinţelor vândute prin acest program au fost cele vechi sau cele noi, dar foarte ieftine. A­ces­tea se cer şi în continuare.

Pen­tru a atrage a­ten­ţia asupra ofertei şi implicit asu­pra costurilor reduse, este suficientă şi o mică „găselniţă” de marketing.

Însă actualmente majoritatea celor care şi-ar putea promova produsele şi serviciile sub acest brand comuni­că exclusiv pe preţ, ceea ce face ca ofertele să fie nediferenţiabile.

Facilităţi, cadouri şi avantaje oferite de bănci

Băncile au la îndemână un re­per­­toriu mai larg pentru a se promova sub umbrela Programului „Pri­ma Casă”.

Pentru diferenţierea ofertelor de credite, acestea fac de­se refe­ri­ri la facilităţi, avantaje şi chiar ca­douri pen­tru clienţi, acordate atât în func­ţie de tipul creditului, cât şi în func­ţie de relaţiile an­terioare ale băn­cii cu clientul res­pec­tiv, pentru a înde­plini şi nişte obiective de fideli­zare.

BCR, de exemplu, acordă do­bânzi mai avantajoase şi pretinde o documentaţie simplificată pentru clienţii cu isto­ric la bancă. La fel, Raif­feisen are o ofertă specială de do­bândă pentru clienţii care primesc sa­lariul în cont deschis la această bancă.

Facilităţile se referă în principal la avans, veniturile acceptate, comisioane şi taxe de evaluare a imobilului, acceptarea codebitorilor.

Astfel, pentru a da posibilitatea obţinerii unor credite mai mari, u­nele bănci precum BCR, BRD, Mille­nnium sau Alpha Bank admit cumularea unei game mai mari de venituri, în afara celor din salarii: de exem­plu dividende, activităţi in­de­pen­dente, drepturi de autor, ren­te viagere etc.

În acelaşi scop, al com­pletării veniturilor, BCR, Millen­nium şi CEC Bank acceptă mai mulţi co­plătitori. Perioada de gra­ţie avantajoasă, de până la 18 luni, este o altă facilitate oferită de CEC Bank.

Unele bănci, precum Millen­nium, îşi diferenţiază oferta şi prin posibi­litatea de a nu plăti taxa de evaluare a imobilului, care e achita­tă de către bancă. La Bancpost a­ce­eaşi ofertă a fost valabilă doar pentru cererile depuse până la 31 iulie.

La Raiffeisen nu mai este necesară constituirea depozitului colate­ral (contravaloarea a 3 rate lunare) la acordarea creditului, nu există in­ter­dicţia de a înstrăina locuinţa timp de 5 ani de la acordarea creditului, iar documentaţia este simplificată, ne­fiind necesare contracte de garan­ta­re, cash colateral sau certificat e­ner­getic.

BCR oferă clienţi­lor posibi­li­ta­tea aprobării creditului chiar înain­te de găsirea locuin­ţei.

Comisioanele zero pentru acor­da­rea, administrarea creditului sau rambursarea în avans, posibilită­ţi­le de Internet banking fără taxe sau comisioane sunt cuprinse în oferta celor mai multe bănci.

În privinţa avantajelor, băncile au oferte speciale pentru carduri de credit, vouchere cadou, reduceri şi facilităţi la magazinele partenere etc.

De exemplu, clienţii care îşi iau pri­ma casă cu un credit de la Banc­post primesc cadou 2.000 de lei pen­tru a şi-o amenaja.

Clienţii CEC Bank au posibilitatea obţinerii u­nui card de credit în baza analizei aceleiaşi do­cu­mentaţii, iar cei ai Alp­ha Bank beneficiază de un card de credit, Alpha­Card VISA Credit sau Alpha Master­Card Credit, fără taxa de emitere în primul an, care poate fi utilizat pentru orice fel de cumpărături.

Tot Alp­ha Bank oferă reduceri şi facilităţi la magazinele partenere prin interme­diul Alpha Club , pentru clienţii care contrac­tea­ză credite „Prima Casă”.

Discounturi există, dar sunt invizibile

Conform studiului BCR referitor la intenţiile de cumpărare a u­nei locuinţe, principalele medii de in­for­mare sunt Internetul, precum şi agenţiile şi dezvoltatorii imobiliari.

La dezvoltatori găsim în general o comunicare bazată exclusiv pe preţ. Majoritatea reclamelor sună la fel: „Prima Casă (la curte - n.r.) la preţ de apartament”, „Cumpără Pri­ma Casă cu doar 59.999 euro”, „A­vans de numai 5% pentru Prima Ca­să” şi cu acestea se cam termină re­pertoriul promoţional al dezvol­ta­torilor cu referire la program.

În ceea ce priveşte informaţiile referitoare la alte avantaje financiare, pe acestea nu le găsim nici mă­car pe site-urile lor. De exemplu, Green City oferă vouchere de 3.000 de euro la pachetele de finisaje in­te­rioare, însă pentru a afla acest lu­cru trebuie să mergi la magazinul Mega Image şi să găseşti flyerul promoţional.

În ceea ce priveşte retailerii, singurul care s-a diferenţiat oarecum în acest context, doar printr-o sim­plă co­municare în mediile adecva­te, este Flanco.

În parteneriat cu Whirl­pool Romania, a creat un pachet de electrocasnice special destinat persoanelor care îşi cumpără locuinţă prin Programul „Prima Casă”.

Pa­che­tul are un preţ promoţional de 800 de euro şi in­clude un cuptor e­lec­tric, o plită pe gaz, o hotă telesco­pică şi o maşină de spălat vase, toate marca Whirlpool.

Sunt mulţi retaileri de mobilier care oferă discounturi între 10 şi 20% pentru cei ce aplică la Pro­gra­mul „Pri­ma Casă”.

De exemplu, Mo­bil­ma­nia.ro oferă pachete pro­mo­ţio­nale „Prima Casă” cu reduce­re de 10% pentru toată mobila de ca­re este nevoie în bucătărie, dormitor şi li­ving.

Însă majoritatea celor care ofe­ră avantaje pentru aplicanţi sunt greu de găsit întrucât nu co­mu­nică acest lucru pe mediile potrivite.

Sursa: Saptamana Financiara
sursa: flux imobiliar
Citeste si stirile imobiliare
Programul Prima Casă va continua în 2013. Plafonul de garanţii, suplimentat cu 200 de milioane de euro
Dezghet usor in dezvoltarea imobiliara
Stocul de spatii industriale si logistice nu va creste semnificativ anul viitor
Cum te faci proprietar pe terenul de sub bloc
Jumatate din volumul investitiilor directe va fi absorbit de sectorul industrial
Harta preturilor la terenurile agricole. Cat mai costa un hectar de pamant in Romania?
S-au ieftinit taxele pentru intabulare. Afla cu cat
Asigurari facultative doar pentru sume asigurate ce exced celor acoperite de polita obligatorie pentru locuinte
La un pas de cel mai prost an in imobiliare
Lucrarile de constructii au crescut in primul semestru cu 7,5%
Romanii au tot mai multe spatii comerciale moderne
Proprietarii nu tin cont de fluctuatiile cursului valutar
Investitorii imobiliari nu-si mai ajuta cu bani firmele din Romania
Autorizatiile de constructie pentru rezidentiale, in scadere
Guvernul nu va emite titluri de plata pentru imobilele nationalizate pentru inca un an
Prelungirea interdictiei de vanzare a terenurilor agricole catre straini nu poate fi realizata
Cum dau dezvoltatorii “tepe” cu viciile de constructie
BCR a depasit pragul de 1 miliard de euro acordat pentru Prima casa
Bancile nu mai fac afaceri imobiliare pentru ca banii se intorc greu
Vesti proaste pe toate fronturile real estate-ului autohton
Vanzarea casei va fi nula fara atestatul energetic
Guvernul vrea sa mai amane legea privind proprietatile nationalizate
Investitorii nu sunt interesati sa finanteze locuintele ANL, pentru ca nu-si recupereaza banii
Romania, repetenta Europei la restituirea proprietatilor
“Gaura” lasata de Guvern in imobiliare: Fara subventii, mai putini cumparatori
Dezghet pe piata apartamentelor vechi
2012 ar putea aduce o crestere pe segmentul spatiilor industriale
Mica evaziune imobiliara
Numarul autorizatiilor pentru constructii de locuinte a crescut cu 15,4% luna trecuta
ANL va finaliza anul acesta 1.800 de locuinte incepute anterior
Murano Shop - bijuterii si obiecte decorative din sticla de Murano
Silver Shop - bijuterii din argint 925
Home | Contact | Termeni si conditii | Acord de confidentialitate